Summerproof: Spiermassa opbouwen

summerproof spiermassa opbouwen

Ben jij al summerproof? Is het antwoord nee.. Lees dan gauw verder, want het lichaam heeft soms echt een schopje onder zijn kont nodig. Anders wordt je lichaam natuurlijk nooit strak voor de zomer! Dit is deel 4 van de reeks summerproof items. Dankzij het heerlijke weer wordt je weer bewust van je lichaam en dat heeft zo z’n consequenties… Lees dus de volgende tips en kweek de perfecte spiermassa, waarmee jij gezien mag worden!

Trainen, eten en slapen zijn het belangrijkste als je meer spiermassa wilt opbouwen. Dit spreekt als het ware voor zich, alleen hoe en wanneer en hoeveel. Ja, dat lees je hieronder!

Trainen
Spieren opbouwen doe je door middel van krachttraining. Zorg ervoor dat je de spieren flink aanspant tijdens de training (prikkelen), dit zorgt ervoor dat ze zullen gaan groeien. Begin natuurlijk wel gematigd en blesseer jezelf niet direct! Train regelmatig in de week de spiergroepen die je wilt laten groeien. Herhaal de oefeningen in één set tussen de 8 tot 12 keer, doe dit in drie tot vier sets. Zit je in de sportschool en vraag je jezelf af of je de oefening goed uitvoert. Vraag het aan een professional! Je mag wel aan cardio doen, alleen weet wel dat je hierbij veel verbrand en dat gaat ten koste van de spieropbouw. Om af te vallen is cardio perfect!

Eten
Spieren hebben brandstof nodig en moeten dus goed gevoed worden. Waar je spieren het meest blij van worden zijn eiwitten. Eet dus gezond, gevarieerd en veel eiwitten. Dit houdt in, veel groentes, vis, vlees, kip, rijst en noten. Zorg ervoor dat je net iets meer calorieën binnen krijgt per dag dan dat je normaal binnen krijgt. Dit betekend dus niet dat je mag gaan vreten, maar let op je voeding. Daarbij hoort dat je dus eiwitrijk moet gaan eten, eet 1.8 gram eiwit per kilogram. Een man van 75kg zal dus per dag 130-150 gram eiwitten binnen moeten krijgen voor een optimale ontwikkeling van de spieropbouw. Ontdek ook eettips in het artikel ‘Kweek de perfecte spiermassa!’.

Slapen
Rust is oooozo belangrijk. Slapen geeft het gehele lichaam rust en geeft de ruimte tot herstel en spiergroei, doe dit dus minimaal 7 à 8 uur per dag. Het klinkt als de gemakkelijkste van de drie, alleen zie je vaak bij fanatieke sporters dat ze niet voldoende rust pakken. Wees slim en pak gewoon heerlijk die rust!

Lees ook:
Summerproof Deel 1: Zo wordt je lijf nooit strak!
Summerproof Deel 2: Gezonde teint
Summerproof Deel 3: Modetrends
Summerproof Deel 5: De wilde haren!

Ga naar 24BLOG

Dit bericht is gepost in 24BLOG. Bookmark de link.